Måndag igen!

Då var det måndag igen. Helgen har varit lugn, inte hunnit göra så mycket.....skönt att bara slappa en helg.
Men sen blev det måndag igen och alla måsten kom tillbaka.
Har varit ledig idag så det var bara ridkursen att passa. Lätt mat blev det oxå, pannkaka.
Tjejerna har målat med vattenfärger och lekt fint hela dagen.(kors i taket)
Mötte upp mamma på hennes jobb, Maja får vara mormors lilla flicka när Moa är på ridkurs. Sen åkte vi och hämtade Sofie hos hennes mormor och morfar, Syltan och Göran var borta så Sofie åkte med oss till ridkursen.
Moa fick rida Quickie,  Sofie fick rida Hannibal.
Efter ridkursen fick vi brev av ridläraren där det står att alla barn som rider lektion ska hjälpa till en dag under vasaloppsveckan.....ja va roligt, INTE! Moa+ vuxen ska vara vid stallet den 22/2 kl 6.30 för samåkning till Mångsbodarna, det ska jag glatt skicka Peter på.......har ingen lust att vara ute och servera blåbärssoppa en hel dag, jag som är så frusen om mina fötter.
Sen tycker jag att tjejerna är för små för att få lov att hjälpa till, hur det än är så är dom bara 4-5 år. (jag är inte själv att tycka så av föräldrarna.) Självklart förstår jag att klubben behöver pengar, men när man är 5 år????? Bara ridkursen går på nästan 2000kr. Vad tycker ni som läser detta??
Idag har jag ialla fall hämtat ut min råsaftcentrifug och även hunnit inviga den, blev jätte gott. Har slutat äta godis och det går jätte bra, tyvärr har jag en sambo som älskar ostkrokar....så nu försöker jag hålla mig borta från den skålen när den kommer fram, och det går också bra. Har varit en riktig godisråtta så jag hoppas att jag kan hålla mig nu!  
För tillfället går det åt många apelsiner här hemma.
Nu ska jag vila mig lite efter allt springande i ridhuset, dålig kondis.
Ska upp och jobba tidigt i morgon.
Kram kram!




Kommentarer
Postat av: Karro

Ja jag tycker också att det är dåligt att de som är så små måste hjälpa till och utan att ens fråga om det går bra heller...

2009-02-25 @ 21:21:23
URL: http://karrolarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0