En lugn dag i hemmet!

Dagen har varit väldigt lugn. Skulle städa men sköt upp det och sen kom Åsa och fikade lite....så då slapp jag ju städa!
trevligt med lite sällskap. Har varit på barngympa nu på kvällen, barnen tycker det är så roligt, men nu är det bara en gång kvar. Var in på tradera i går kväll och bjöd på lite nya kläder åt tjejerna. Moa fick en kjol... "fem myror är fler än fyra elefanter". Sen går det ut lite auktioner några dagar framöver. Jag la bud på en ny mobil eftersom min är så jäkla kass.
I morgon bär det nog iväg till Mora och köpa kläder till begravningen på fredag. ( till min kära arbetskamrat Kerstin).
Behöver ju även kläder till farfars begravning så jag ska se om jag hittar något bra jag kan ha på båda begravningarna.
I morgon kväll kommer min älskling hem....ska bli så skönt att få hem honom. Moa ska på kalas i helgen till Tiara. 
Och vi ska träffa Pean för att prata om myrmalmsvägen, det ska på ny panel och nya fönster. Sen ska vi nog prata om ett nytt kök. Eftersom Peter jobbar borta hela veckorna så är det bättre att ta hjälp av snickare, Annars ska han komma hem på helgerna och jobba ihjäl sig., och det vill jag ju inte. Så vi ska se vad Pean säger nu då, vad han kan tänka sig att göra. 

Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!

Nej Siv tar blommorna från Blommor och Blader i Orsa hos Carina. De sammarbetar och har blomaffär och begravningsbyrå i samma hus. Om man inte har speciella önskemål vill säga! Sköt om Er! Kram

2009-03-18 @ 20:42:36
URL: http://vardagsfjun.blogg.se/
Postat av: marie

Hej! Ja jag tycker absolut att tiden ska regleras så att det går att välja lite, bara man tar 4 sammanhängande veckor. kram

2009-03-18 @ 20:44:45
URL: http://mariehanssons.blogg.se/
Postat av: Maria Sjöden

Tjejerna här tycker också det är jättekul med barngympan =)

2009-03-19 @ 08:28:05
URL: http://mariasjoden79.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Hej hej!!!

Jag har flyttat upp på bynn. Närmare bestämt uppe på porfyrmuseet. Jäkligt härligt!!! Har länkat din blogg på min, hoppas det är ok =) Ha det så bra!! (Det kom en och annan tår när jag läste om lilla farfar. Speciell kille!!! Tänker på er!!!)

2009-03-21 @ 19:08:45
URL: http://fidolin.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0