Kommit hem fr jobbet!

Äntligen börjar denna dag ta slut, har kommit in i en trött period. Hade det gått så hade jag legat i sängen en hel dag eller kanske två. Bara ligga och slappa.....skönt!!!!  Skulle faktiskt behöva en dag utan barn och bara tänka på mig själv. Tror inte att det går en hel dag utan att det blir något gräl här hemma. Nyss har vi haft en dispyt där Maja har ritat på Moa´s vägg. Och direkt man blir arg så ska det gråtas. Nej nu snart ska nog jag åka iväg och jobba några veckor och Peter får vara hemma med bråkande barn. Jag vet att  Peter inte tycker det är kul att få lov att åka iväg på jobb varje vecka, och inte få vara hemma med familjen. Men ibland skulle det allt vara skönt. Sen blir tjejerna som ljus och man skulle inte alls kunna tänka sig att vara ifrån dom. Hur det än är så är dom våra ÄLSKLINGAR, och det bästa som finns. Jag älskar er, min familj, skulle inte kunna leva utan er!
Igår var det hasaloppet, Moa och Maja var så duktiga att åka skidor. Moa tog långa sträckan och Maja tog korta. Tack Mamma att du följde med och hjälpte mig.
Sen bar det iväg till jobbet. Fick en elev som ska vara med mig i 6 veckor, verkar vara fart i henne så det kommer att gå jätte bra. Ikväll kommer Peter hem och i morgon åker han och hämtar en miniskoter till tjejerna, hans morbror Sören har varit iväg och hämtat den i Sundsvall så Peter ska åka till Ljusdal och hälsa på en sväng i morgon. Synd att en annan måste jobba. Efter jobbet ska jag åka till mamma och skala potatis som vi ska ha till kavelgris baket på lördag. Nej nu måste jag laga lite mat åt mina hungriga älsklingar, Sen ska jag bra vänta och längta tills min stora älskling kommer hem från Vansbro.
Kram på er alla!                                                                        
                                                                                      
                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0