Städning!

Denna dag har gått åt till att städa min jätte stökiga tvättstuga. Blev lite kvar som jag ska ta hand om i morgon.
På em kom Marie och barnen och hälsade på en sväng, det blev fika och barnen lekte snällt. Oscar var lite trött så han roade sig med 2 fyrhjulingar hos oss i köket. Tack för det trevliga besöket, vi måste träffas snart igen.
Efter att Marie och barnen åkt hem så blev det matlagning.....panerad torsk och potatismos.
Tjejerna bänkade sig framför tv kl 18.00 och Maja somnade sött i soffan till barnprogrammet.
När Moa borstat tänderna kom frågan....snälla mamma får jag sova i din säng, den är så skön. Och självklart så svarade jag ja. Finns det något mysigare än en liten dotter som ligger och sussar gott när man går och lägger sig? Tror inte det! Själv hamnade jag vid datorn och tradera!
Fick idag en inbjudan om informations möte om förskolorna Montisori och Gläntan/Höjden, nu är det alltså dags att bestämma vilken skola man vill att Moa ska gå i dom närmaste  7 åren(förskolan-6:an). Känns lite jobbigt, hade gärna haft henne på dagis ett tag till, hon börjar bli så stor. Tycker nyss att hon började dagis, tiden går allt för fort. Min lilla Moa är på väg att bli en stor tjej. Tänk om man kunde stoppa tiden ett tag. Dags att krypa till sängs och lyssna på en sussande Moa. Ha det bra och sov gott alla!


Kommentarer
Postat av: Marie

tack för en trevlig eftermiddag!! vi måste verkligen träffas oftare.

2009-03-13 @ 21:32:39
URL: http://mariehanssons.blogg.se/
Postat av: Maria Sjöden

Javisst känns det som barnen blir stora när dem börjar skolan / förskoleklass.. Grät första dagen när Petronella gick i i väg själv & såg så stor ut och snart är det Alicias tur. Man känner sig smått gammal själv att ha skolbarn oxå haha

2009-03-16 @ 07:21:45
URL: http://mariasjoden79.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0