Längtar bort!

Längtar till varmare ställen. Har kollat lite på resor och hittat ett ställe som barnen gärna vill åka till. Ser ut att vara ett riktigt roligt hotell för barn, så varför inte. Det blir nog en resa till hösten. Och det blir nog till Turkiet/Antalya -Pegasos Royal. Kolla denna länk, tror ni inte detta är paradiset för barnen?? http://www.nazar.se/royal 

I helgen var vi och kollade på studentbalen Emma och Erik var så fina. Äntligen fick vi se Emma på bal:)
Jag och Ulrika tycker att vi har väntat länge på den dagen. Men nu är det äntligen dags för henne att ta studenten.

Idag åt jag en god tacogratäng. Här är receptet:

Ingredienser:
500 gr köttfärs
1 påse tacokrydda
1 burk krossade tomater
10 cm purjolök
1 burk creme fraiche
200 gr philadelfiaost
1 påse riven ost
1 hackad röd paprika

Gör så här
Bryn köttfärs och purjolök i stekpanna. Tillsätt tacokrydda och krossade tomater. Låt puttra 20 minuter.

Bred ut Philadelfia osten i en ugnssäker form och bred därefter över creme fraiche. Fördela köttfärsröran över creme fraichen, strö över hackade paprikan och den rivna osten.

Ställ in i 200 gr varm ugn ca 20 minuter.
Servera med blandad grönsallad.


Jag glömde dock paprikan, men det blev gott:)

Nu ska jag försöka göra mej klar för sängen, jag skulle verkligen behöva komma i säng tidigt en kväll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0