Halsfluss.....igen!

Då var det dags igen, var till doktorn idag och fick diagnosen HALSFLUSS. Jag har ju nyss haft det, nu får det faktiskt räcka. jag vill inte vara sjuk, det är tråkigt och jag känner inte för att göra något här hemma. Måste ju säga att det finns hur mycket som helst att göra i detta hem.
Moa är på ridkurs och jag sitter med Maja och väntar på bolibompa.
Det var meningen att jag skulle följa med Moa på ridkurs. Men då hade stumpan fixat så hon skulle få hjälp av Ida uppe i stallet och sen hade hon sagt åt Sofie att dom fick hämta henne för att jag var sjuk.
Jag hade ju tänkt följa med henne upp till stallet, vet ni vad hon säger då?
Jag tycker att du ska vara hemma och vila mamma, det behöver du så att du blir frisk.
Hon är allt go den där Moa, hon kan få mitt hjärta att smälta. 

Nu hoppas jag på att jag blir frisk fort, och att det inte kommer tillbaka igen. Skulle jätte gärna vara ledig från jobbet ett tag, men då vill jag ju inte vara sjuk. Då vill jag vara frisk och kunna göra något roligt. Men nu får jag vara hemma och vila upp mej. men imorgon ska jag göra en lapp med lite som ska fixas här hemma.
 
Är det någon mer än jag som längtar till advent? Tänk va mysigt att sätta upp ljusstakar och julgardiner. Ta fram tomtar, baka och göra det julmysigt i hemmet. Och sen kommer julen...MYS på hög nivå.
Åh va härligt nu längtar jag ännu mera. Ska köpa nya julgardiner och ljusstakar till köket.



Men innan det blir jul så ska vi till Stockholm. Jag, barnen, Ulrika och Emma. Vi ska ner på Stockholm Horse Show.
Ska bli så roligt att åka ner och kolla. Roligt att komma iväg en sväng, barnen längtar. Från början var det bara jag, barnen och Emma som skulle iväg. vi beställde biljetterna samma dag som dom släpptes i April. Och för några veckor sedan så pratade jag med Ulrika och hon hade velat följa. Så jag ringde till bokningen och skulle höra om dom hade någon biljett i närheten av vår. Och gissa vad, jag fick en biljett precis brevid våra. Alltså hon får sitta brevid oss, ingen stol emellan. Kan man ha mer flyt eller?
Så nu ska vi iväg och ha roligt:)




Nu har Moa kommit hem så nu ska vi fixa frukt och lite annat smått och gott till kvällsmaten.
Så nu blir det mys med mina små tjejer som jag älskar så mycket man bara kan.
Ha det bra alla:)

 

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0